söndag, mars 06, 2011

Våren är på ingång

eller?
I går smälte snön, solen sken, fåglarna kvittrade... kändes som vår :)
Imorse var det återigen minusgrader, men himlen var blå, solen började så sakteligen komma fram mellan träden.... Men nu, nån timme senare, lyser solen med sin frånvaro. Förhoppningsvis rättar det till sig under dagen!
Söndag idag. Slappar-dagen? Jag har träningsvärk från gårdagens ganska hårda träningspass, och ingen lust att träna idag. Men så vet jag ju att det är bra för mig att träna, så det blir väl att man får masa sig ner till gymmet iaf. Ja, ni läste rätt. Rebecca har börjat träna! Inte illa va?! :)
Har gått ner 8 kilo på tre månader, ungefär. Och håller vikten! Det är inte alltid det lättaste. Har gått på dieter ibland och gått ner i vikt som snabbt kommer på igen när man börjar äta normalt. Hatar dieter. Jag vill kunna äta mat, äta precis vad jag vill, när jag vill. Men det är ju det som är problemet. Jag äter ju alldeles för mycket av den goda maten... :))
I eftermiddag ska jag iväg till Wictoria och färga hennes hår, kika lite på hennes nya fiskar och kanske smaka på nybakat bröd. Jag vill också färga håret, tror jag... vet bara inte vilken färg jag vill ha denna gången. Får se hur det blir med det.
Lisa vill att jag ska följa med på Ladies Night i november. Jisses, det är ju en halv evighet dit, iaf i huvvet, sen om tiden går fort är ju en annan sak. Välkomstdrink, tvårätters middag, show... ca 1000 spänn. Vet inte om jag tycker att det är värt det, men å andra sidan så går jag i princip aldrig ut och roar mig, så jag ska inte backa ur detta nu. Jag har ju fått jobb, så jag kan betala för mig så småningom =)
Jobbet kan jag blogga om en annan dag, ska på andra introduktions-passet imorgon.

3 kommentarer:

Fenixmonas sa...

Ja nu är det verkligen vår!!! Så bra att du fixade håret på henne!
Jag har sämre än dåligt lokalsinne...hehehe...Jag gick vilse i berget på Väjern!! Kramiz

Anonym sa...

vad jag letade efter, tack

Fenixmonas sa...

Gammalt inlägg ser jag...Skärpning Rebecca! Våren är slut!
Nej, inget Pariserhjul...snarare durken på Paddan! Kramiz